Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Finansai>Bankininkystė>Bankininkystės pagrindai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Bankininkystės pagrindai

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869
Aprašymas

Pinigai ir jų reikšmė. Pinigų savybės. Pinigų funkcijos. Pinigų formos (standartas). Popierinių pinigų (valiutos) padengimas etapais. Dalinio rezervavimo principas bankininkystėje. Multiplikacinis bankų veiklos mechanizmas. Bankininkystė Lietuvoje. Lietuvos banko įsteigimas ir įkūrimas. Banko pobūdis, uždaviniai ir funkcijos. Banko akcininkai ir valdymas. Nacionalinė pinigų sistema. Lietuvos banko operacijos. Banko pinigų ir kredito politika. Banko vaidmuo nepriklausomybės laikais. Banko likvidavimai. Lietuvos banko atkūrimas. Bankų sistemos institucijų klasifikavimas. Lietuvos banko veikla ir funkcijos. Lietuvos banko valdymas. Funkcijos. Tarptautiniai Lietuvos banko ryšiai. Lietuvos banko dalyvavimas integracijos į Europos Sąjungą (ES) procese. Komercinių bankų steigimas ir valdymas. Banko steigimo tvarka. Banko valdymas. Banko kapitalas. Banko likvidavimas. Komercinių bankų tikslas ir veiklos aplinka. Bankų veiklos rizika ir jos valdymas. Likvidumo samprata. Likvidumo svarba komercinio banko veiklai. Banko procesų organizavimas. Banko procesų turinys. Balanso straipsnių turinys. Banko analizės metodai ir rodikliai. Banko analizės formos. Nešvarių pinigų plovimas ir jo prevencija banke. Sąskaitų atidarymas ir jų tvarkymas. Sąskaitų atidarymo tvarka. Indėliai yra pagrindinis bankų lėšų šaltinis. Indėliai ir jų draudimo sistema. Kreditavimo operacijos. Kreditų rūšys. Kreditavimo principai. Kredito suteikimo procedūra. Kredito grąžinimo užtikrinimas. Kredito rizika ir jos valdymas. Paskolų grupavimas. Faktoringas. Korespondentinė bankininkystė. Tarpbankinė lėšų pervedimo sistema "Litas". Apskaitos banke organizavimas. Bankų marketingo turinys ir principai. Bendras marketingo apibūdinimas. Banko paslaugų ypatumai ir marketingas. Rinkos tyrimų uždaviniai ir struktūra. Kokybės svarba. Kainų dimensija. Marketingo strategijų topologija. Pagrindinės sąvokos.

Ištrauka

Prekiauti pradėta yrant pirmykštei bendruomeninei santvarkai. Jau tada vienas žmogus negalėjo visko pasigaminti, taigi iškilo būtinybė keistis darbo rezultatais. Kartu formavosi pinigų, kaip ypatingos prekės, atliekančios prekių mainuose visuotinio ekvivalento vaidmenį, poreikis. Žinoma, tokių pinigų, kokius mes naudojame dabar, nebuvo. Prekyba vyko elementarių tiesioginių mainų pagrindu. Didelis tokių mainų nepatogumas buvo tas, kad keičiantis prekėms turėjo iš karto sutapti abiejų pusių interesai, t.y. ir vienas ir kitas turėjo norėti savo prekę išmainyti į tai, ką jam siūlo jo partneris. Nepatogumai dėl visuotinės priemonės vertės nustatymo progresavo kartu su mainų mastu: norint sužinoti, kokiu santykiu keičiamos, tarkim, penkios prekės viena į kitą, reikėjo sužinoti ir įsidėmėti 10 keitimo santykių, o 200 daiktų – jau 19900 keitimo santykių.
Žmonija ieškojo patogesnių atsiskaitymo būdų. Reikėjo tokios priemonės, kuri turėtų visuotinai pripažintą vertę, būtų nesunkiai transportuojama, dalį, t.y. priemonė, kuri būtų patogi ir universali. Tam buvo naudojama daugybė daiktų, pavyzdžiui, finikiečiai atsiskaitinėdavo kriauklėmis, šiaurės gentys – kailiais ir pan. Vėliau Europoje tam tikslui buvo naudojami prieskoniai. Bet tai dar nebuvo tie daiktai, kurie atliktų visus anksčiau išvardytus reikalavimus (pavyzdžiui, prieskoniai, buvę labai vertingi Europoje, beveik neturėjo vertės Indijoje, kur jie buvo auginami, taigi ten jie negalėjo atlikti mainų tarpininko vaidmens). Geresnis problemos sprendimas mainams įgyvendinti – naudoti brangiuosius metalus (pastarieji buvo vertingi visame pasaulyje ir jų vertė nepriklausė nuo to, ar iš toli jie atgabenti).
Jei praeityje pinigų funkciją atlikdavo prekė, tai ekonomiškai išsivysčiusioje visuomenėje pinigų formos tapo žymiai tobulesnės.
Šiandien jau neatskiriama mūsų gyvenimo dalimi tampa netgi ne popieriniai, o elektroniniai pinigai.
Pinigų savybės:
• Visuotinis priimtinumas, t.y. pasitikėjimas pinigais, patogumas žmonėms
• Vienarūšiškumas-. vienos vertės piniginiai ženklai yra vienodi
• Dalumas – pinigai yra skaidomi dalimis, kad būtų galima atiduoti grąžą
• Pastovumas - pinigų vertė šiandien ir rytoj maždaug ta pati
• Tvarumas - pinigai atsparūs dėvėjimuisi
• Atpažinimas - pinigai lengvai atpažįstami ir sunkiai klastojami ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-01-08
DalykasBankininkystės kursinis darbas
KategorijaFinansai >  Bankininkystė
TipasKursiniai darbai
Apimtis37 puslapiai 
Literatūros šaltiniai22
Dydis114.75 KB
Autoriusjur20
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaKauno kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Bankininkystes pagrindai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą